Bloggen op Instagram: Tips om jouw blog te laten groeien en meer bezoekers te trekken.


Wij zijn ervan overtuigd dat bloggen op Instagram een van de belangrijkste dingen is die je kunt doen in termen van social media marketing van je bedrijf. Dit kun je uiteraard zelf doen maar veel bedrijven maken ook de keuze voor het Instagram uitbesteden aan marketeers.

Dat wil niet zeggen dat je grote verkeersdrivers zoals Google en Pinterest moet negeren. Maar als het erom gaat loyale fans en lezers te krijgen, draait het allemaal om Instagram. Met Instagram kun je een community rondom jou en je bedrijf laten groeien en in contact komen met lezers op een manier die moeilijk is op andere kanalen. Door je Instagram op de juiste manier te gebruiken, kun je je blogverkeer laten groeien en je omzet drastisch verhogen wat zal bijdragen aan de totale social media marketing.

Hoe ziet bloggen op Instagram eruit?

Bloggen op Instagram is anders dan hoe je een persoonlijk Instagram-account zou gebruiken. Ik heb om die reden twee accounts. Hoe je Instagram eruit moet zien, hangt af van je niche, maar het is handig om Instagram te beschouwen als een ‘miniblog’. Concentreer je op de inhoud die je op Instagram plaatst en hoe je die kunt gebruiken om mensen te leiden waar je maar wilt. Je Instagram-posts en -verhalen moeten relevant zijn voor jouw niche en voor wat je probeert te verkopen.

Wanneer je je op je Instagram concentreert, wordt het gemakkelijk om erin gezogen te worden en het hoofddoel te vergeten: mensen naar je blog leiden is uiteindelijk het social media marketing doel. Om mensen naar jouw blog te laten gaan, moeten ze weten dat deze er is. Je moet naar jouw blog verwijzen en mensen vertellen daarheen te gaan.

Link in bio

Er is maar één plaats op uw profiel waar je een klikbare link kunt plaatsen, en dat is in het linkgedeelte van de website in uw bio. Je moet jouw bloglink erin kopiëren en plakken, of elke link waarnaar je mensen wilt verwijzen.

Gebruik verhalen

Hoe je instagramverhalen gebruikt is het belangrijkste onderdeel van je blogpromotiestrategie. Met verhalen op Instagram kunnen mensen de echte jij zien, en dit is waar ze met je in contact komen. Zie het als reality-tv. We houden ervan om te zien wat mensen doen en wie ze zijn. Je kunt verhalen gebruiken zodat mensen jou en of het bedrijf leren kennen, maar het belangrijkste dat je in je verhalen kunt doen, is gratis informatie en een hoop waarde bieden. Verwijs mensen naar jouw blog en bronnen die ze daar kunnen vinden. Praat over de dingen die de ideale lezer kunnen helpen en waar ze die kunnen vinden. Al deze kennis zijn vaak al aanwezig bij marketeers. Mocht je dit door marketeers willen uitvoeren, is er altijd nog de mogelijkheid om je Instagram uit te besteden.