Betalen om online te adverteren

Laten we eerlijk zijn, om kwalitatieve leads voor uw product/diensten te krijgen, moet u betaalde advertenties weergeven. Betaalde advertenties zijn in feite een onderdeel van online marketing waarbij marketeers betalen om hun advertenties te laten zien op zoekmachines of sociale netwerken zoals: Google, Facebook, Instagram en vele anderen. Meestal worden betaalde online advertenties uitgevoerd via een methode genaamd pay-per-click – dit betekent in feite dat marketeers/adverteerders of een Google Ads specialist alleen betalen wanneer gebruikers op hun advertenties klikken. Er zijn andere manieren waarop platforms adverteerders naast PPC (pay-per-click) kosten in rekening brengen. Welke zijn:

Kosten per weergave (CPV): Adverteerders betalen voor elke weergave. Meestal wordt deze methode gebruikt voor videoadvertenties.

Kosten per actie: (CPM): dit is een methode die platforms gebruiken om adverteerders elke keer dat een gebruiker een actie onderneemt of een lead wordt, in rekening te brengen.

Kosten per mille: dit wordt ook wel ‘kosten per duizend vertoningen’ genoemd. Deze methode wordt gebruikt om adverteerders in rekening te brengen per 1000 weergaven die hun advertenties krijgen.

Op dit moment zijn de grootste advertentie platforms Facebook en Google, en voor het geval je het niet weet, Google bezit YouTube en Facebook bezit Instagram.

Adverteren op Google

Het speciale platform voor advertentie gerelateerde diensten voor adverteerders bij Google heet Google Adwords. Deze vorm van adverteren staat bekend als SEM (zoekmachinemarketing). Google-advertenties werken op basis van zoeken op trefwoorden zoals het hoort… Bijvoorbeeld als uw advertenties worden weergegeven dankzij Google Ads uitbesteden op het gebied van trefwoorden-google-advertenties. U kunt bieden om uw zoekwoord als eerste in de zoekresultaten van Google te laten verschijnen. Het belangrijkste voordeel van dit type SEM is dat het een hoge mate van kopers intentie heeft. De gebruiker krijgt waarna hij/zij zoekt, en uw advertentie krijgt een internationale voorsprong en u heeft een betere conversie.

Adverteren op Facebook

Facebook-advertenties hebben meer doel specifieke functies. Hiermee kunnen uw advertenties worden weergegeven aan een specifieke doelgroep voor uw product of dienst. U kunt uw doelgroep specificeren op basis van: gedrag, demografie, interesse en hobby’s. Het interessante is dat je je op deze doelen kunt richten, je kunt je richten op mannen, vrouwen, bi, homo’s, transgenders en alle LQBT-mensen. Facebook-advertenties zorgen ervoor dat u zich kunt richten en de perfecte klant voor uw product/dienst kunt krijgen. Facebook betekent echt zaken. Met Facebook kun je ook doen wat ‘remarketing’ wordt genoemd: hiermee kun je als adverteerder in feite je advertenties laten zien aan gebruikers die je diensten/producten hebben gekocht of interesse hebben.